Няколко седмици в Тибет - Част 5

16.09.2009г.-Лхаса 08.00ч.,нямах търпение да слезна в двора на хотела,при все,че часа за потегляне по посока Гиантсе(Gyantse),беше определен за 10.00ч.
Прибирайки се снощи,забелязах в единия край на двора нещо подобно на мотори да се зеленее,но нямах нерви да разглеждам.Бързо се оправихме,стегнахме багажа и го свалихме на двора,където вече ни очакваше TLC 4,5л,в който трябваше да се возят Силвия и Джабу и лекотоварен камион JMC в,който натоварихме багажа.Метнах един поглед,какво има под брезената...един (резервен)мотор-ЗЕЛЕН,като извънземно,н-на брой гуми,няколко централни амортесьора и една предница...озъртах се да видя двигатели,ама не видях....да,да... започваше добре!

Онова нещо в далечния край на двора,продължаваше да ЗЕЛЕНЕЕ,но реших,че първо ще си изпия сутрешното кафе,та ако случайно нещо се вгорчи,поне да не упреквам кафето.Собственика на бара(холандец),беше пуснал на ДВД концерт на Рори Галахър... е поне това беше ведро и определено ми създаде добро,ама много добро настроение,което дори онова, ЗЕЛЕНОТО не можа да ми развали настроението....,напротив....ударих го на смях....с предна джанта 18”-ка и задна 15”-ка,с обратна(USD)предница,дискова предна спирачка и барабан задна и един прекрасен звук,който излизаше през тунинговия аспух на,който гордо се мъдреше вълшебната дума OFF-ROAD…..по-добре смях и рок’н рол,отколкото главоболие и недостиг на кислород.

Потеглихмееее.....да,ама тези,които бяха по-леки,такива „глигани” като мен не...имах чувството,че някой ни държи с въже ей така на едно място.Ти му подаваш газ,а то НИЩО!!!!!!!!!!!!!,само си „пляка”....еми да си „пляка”,ща- неща,друго няма.Така си се повозихме до извън града,където трябваше да поспреме...все пак малко почивка им е нужна на зеленитееее....е шегувам се,бензин ни трябваше,но на бензиностанциите,моторите не им е разрешено да зареждат на колонката,имат си специално място,на което,ако бензиностанцията е модерна,бензина се носи в лейки,ако ли е по-примитивна се налива в чайник и после в резервоара.Еми така де, тия адски возила,така както са се напекли може да взривят бензиностанцийката!!!

Цитирам само по памет: марката на моторите-Zeng Sheng Zip Star Bike,може и да бъркам,а другите две "изврЪщения",пак същата марка,ама В-образни двуцилиндрови и сигурно с по н-на брой кклапана на цилиндър.....смях.

Пътувквахме си ей така...спокойно, без излишно напрежение.....изкачвахме се нагоре и след,около 30-тина км спряхме на една отбивка.Точно зад скалите имаше статуя на Буда(Netang-Budha-Shachamony-Present Budha),построена през 11 век.

Като цяло Тибетците най-много тачат Настоящия Буда(на Миналото и Бъдещето).

Продължихме да изкачваме,а около нас оранжерии,за всякакви зеленчуци и плодове,включително за дини и пъпеши-изумително на тези височини!
Изкачихме се до 4,995м.н.вис.,първия проход-Kamba La Pass.Гледката,която се откриваше към езерото-Yam Gok Lake(Tso) с уникален изумрудено син цвят и за да го обиколиш с кон например(обикаля планината,която остава като остров) са необходими 6 дни,което на практика означаваше,че,ако трябва ние да го обиколим,щяха да са ни нужни 5,1/2 дни.......

И Силвия,която се престраши да седне...

Я...могла и за рогата даже....

Малко след прохода спряхме.....гледката към първия връх NorJingGranSong 7,270м и ледника започващ,буквално на триста метра от нас беше още по-уникална.

Явно това ми е годината на студените пътувания и ледниците.

Пътя до Гианце стана коренно различен,имам предвид ландшафта....имах чувството,че се движа някъде в Пакистан...

При спускането на прохода,към Гиантце,ландшафта наистина се промени до неузнаваемост.Не знам до колко земята е плодородна,като се има предвид,че територията между Гиантце и Шигатце се смята за житницата на Тибет,но определено сцените от страни на пътя,поне не говореха за това.

Силвия спърви опити.... плахи....

Крепостната стена,която се виждаше на влизане в Гиантце,беше внушителна и зад нея трябваше да се намира Palcho Kum-bum Monastery.

Сутринта беше доста студена и започна с разглеждането на манастира.Повечето от групата,включително и Силвия,решиха,че ще се качат до най-високата точка в манастира,откъдето гледката към долината била страхотна.Аз реших да пропусна и да поснимам.

Тези "буренца"(аз така им казвам) се въртят от Тибетците по посока на часовниковата стрелка,но за целта трябва най-малкото да си Будист.Не-Будистите също могат да ги въртят,но по посока обратна на часовниковата стрелка.

оката снимах,дечицата се закачаха с мен....

...и аз исках да се закачам,ама Силвия дебнеше някъде из кюшетата..

Други пък не бяха спали ....изглежда...

Групате се завръщаше и продължихме напред,към Шигатце,където трябваше да обядваме,но основната цел за деня беше Сакия.Малко преди да пристигнем в Шигатце,ни надминаха едно БМВ,второ,трето,все ГС,ехей....каква стана тя?!,в първия момент помислих ,че са голяма пътуваща група пътешественици и естествено те спряха,а ние ги последвахме.
Оказа се,че са мексиканска група,която е наела моторите в Хонг-Конг и се движеха по същия маршрут......ееееххх,колко много им завидях!...дори и на този с 650-ката.

Хорхе като разбра,че съм от България.....оооо,ама вие имате същите чили-чушки и ги ядеме по един и същи начин ...с БОБ......голям смяххх...,а на австрийците никакво внимание не обърнаха,но с мен и Силвия се поснимаха богато.
Шигатсе е втория по големина град в Тибет и навръщане от Еверест щяхме да останем две нощувки.
В Сакия пристигнахме късно следобед.