Няколко седмици в Тибет - Част 3

Централна Гара Лхаса-изключително сериозно и грандиозно съоръжение,честно не очаквах(за съжаление няма снимки,военната полиция ни накара да ги изтрием),с няколко чек-пойнтс за проверка на документи отново.Нашия екскурзовод Джабу(тибетец) ни чакаше извън гарата.Настани ни в автобуса и потеглихме към Yak Hotel.Първото нещо,което прави впечатление е хаотичното движение и безброй клаксони за щяло и нещяло.Какво от това!?ние бяхме в Лхаса и те първа всичко интересно предстоеше.В двора на хотела имаше безброй возила,чак нямаше разминаване и в единия му край паркирали 7 броя Royal Enfield Bullet 500.Ето помислих си аз,Хайнрих(организатора на тура-австриец) се е вразумил и е доставил по-стойностните мотори.

Стана ми едно ведро на душата.В този момент той излезна от бара на хотела заедно с Рихард(австриеца,който не пожела да пътува с влак,вместо това само за два часа със самолет),първия въпрос,който зададох на Хайнрих е кога ще тестваме индийските мотори?Та те не са нашите,отговори той,те ще пристигнат утре.Реших,че няма да си развалям настроението.Настанихме се по стаите и слезнахме в бара(холандски собственик) веднага за по бира.Гледката от стааята беше разкошна.

След вечеря,започнахме,бърза опознавателна обиколка в централната част на Лхаса.Добре,че все пак реших да взема с мен фотоапарата.
Навсякъде кипеше живот.

От улица на улица стигнахме на централния площад.

От тук гледката към "Потала" беше невероятна.

На връщане решихме да се приберем с рикша,което ни струваше 100 юана(10 евро),толкова си поискаха,пък и ние не се пазарихме....оказа се,че тарифата за местни е 5 юана,а за чужденци 10 юана....е поне са заработили за два-три дена напред.

За следващия ден програмата включваше посещение на „Норбулинка”летния дворец на Далай Лама номер 12,13,14-ти,а също така и Манастира „Сера”.

На път за летния дворец,нещото,което правеше силно впечатление е,че е чисто,подредено и хората са вежливи и усмихнати и най-вече пъстроцветно облечени,все неща,които навяваха асоциации за Куско-Перу.

Димо ти си...

А и с целувки даже...Димо

В "Норбулинка" и децата даже ходят на молитва.

Преди посещението на манастира ни се полагаше обяд,избра го Джабу,в самия център на Лхаса,между пъстроцветната тълпа и шарените сергии.Беше много приятно да седиш от втория етаж на ресторанта и да наблюдаваш какво се случва на чаршията.

“Sera Monastery”,преди нахлуването на Китай,в него са живеели над 1000 монаси.В момента живеят не повече от 400 монаси.

Монасите,които живеят все още тук провеждат различни изпити на по-младите,като темите могат да бъдат всичко от живота,наука,теология,социология и т.н.,като при верен отговор,изпитващия пляска с ръце.Някои от тях са много артистични.

Рисунките по скалите бяха навсякъде,около и над манастира.

А по улиците около манастира кипеше търгивия в случая,месо от Як.

За следващия ден в програмата влизаше посещение в "Потала".