Скандинавска приказка - Част 9

Гледки от фери-то...

Градът е много чист и подреден,но освен арктическата катедрала,друго,кой знае какво за гледане поне според мен няма.

Библиотеката на Тромсьо

"Риболовеца" явно е издигнат в култ...

Пазара за цветя

На Преслав не му беше особенно интересна "Арктическата Катедрала"

Къмпинга в който се настанихме се намира на 4км от центъра на града с всички възможни екстри,както и wireless internet в цената за двойна кабина(две стаи с по две легла),баня и толетна,цена 900 NOK.Пералня със сушилня(цена 50 NOK),магазин в къмпинга,както и малък ресторант.

Анденес беше следващата ни цел,на 470км по предварително начертания маршрут,но тук Лъчо даде идея да съкратиме ,като използваме ферибот от Grillefjord до Andeness.Ферибота тръгва от Grillefjord в 11.00ч,15.00ч и 17.00ч
Последните 30-ина км до Грилефйорд са впечатляващи,завъртайки се около целия фийорд.Общ пробег за деня 267км.
Анденес-нищо особено,по-скоро малко,типично провинциялно градче,но интересното е ,че от тук тръгват кораби за “Whale Safari”,
www.whalesafari.no
Hvalsafari AS
P.O. Box 58
8483 Andenes
Norway
Tel +47 76 11 56 00
Fax +47 76 11 56 10
цена 795 NOK за възрастен,цена 500 NOK за деца 5-13г.Времето в Анденес беше разкошно,около 18 целзий,търсихме къмпинг,но така и не успяхме да намерим.Ние с Преслав се настанихме в хотел “Scandic”,единствения приличен(повечето от другите хотели бяха разположени около пристанището и приличаха на бърдаци)такъв на цена 820 NOK за двойна стая със закуска и интернет в стаята.Тук с Лъчо пътя ни се раздели поради „невъзможност” от негова страна да ни чака,а ние останахме да се надяваме,че времето ще остане все така хубаво за предстоящото сафари на следващата сутрин.
Уви....вечерта и през нощта вилня буря,на сутринта когато ние отидохме в офиса на фирмата,валеше дъжд и духаше силен вятър,а в океана бурята все още не беше приключила.Сафари-то за деня беше отложено за следващия ден,но ние не можехме да чакаме и продължихме на юг към островите „Лофотен”.Това се оказа и единствения цял лош като време ден,съпътстван през цялото време от дъжд,тих и напоителен.Най-лошото беше,че предвид и мъглата,която ни заобикаляше,не можехме да снимаме,или по-точно това се случваше рядко през днешния ден.